El director general de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV), Joan Majó, i el president del Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC), i els secretaris generals de Comissions Obreres de Catalunya (CCOO) i la Unió General de Treballadors de Catalunya (UGT), Dardo Gómez, Joan Coscubiela i Josep Maria Álvarez respectivament, van firmar el 20 de gener passat un protocol per impulsar i garantir la Responsabilitat Social Corporativa, una estratègia que pretén integrar en la gestió quotidiana de les empreses les preocupacions per les actuacions mediambientals i socials sostenibles. Entre els compromisos que s’adquireixen hi ha el d’establir en els contractes i concursos en els quals intervingui la CCRTV clàusules que garanteixin el compliment de la legislació i prevegin penalitzacions per a qui ho vulneri. També s’hi ha inclòs qüestions referents a l’impacte ambiental, la mobilitat sostenible, la concialiació de la vida laboral i familiar, la formació dels treballadors i la prevenció de riscos laborals.

L’acte de la signatura del compromís es va fer a la seu de la CCRTV en el decurs del qual Majó va afirmar que la Corporació se sentia obligada a assumir aquests compromisos perquè “no som només una empresa, sinó que som també un servei públic”. Dardo Gómez va destacar en la seva intervenció que la relació entre les empreses i els treballadors “ha d’anar més enllà d’horaris i salaris” fent especial esment a allò que es refereix a la conciliació de la vida laboral i familiar. Joan Coscubiela va negar que aquesta iniciativa sigui “una operació de màrqueting per netejar la cara a les empreses” i Josep Maria Álvarez va reclamar que el protocol pugui servir de mirall per a d’altres empreses.