El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) està desenvolupant el projecte Fòrum de Periodistes Esportives per tal de donar suport a les reivindicacions de les periodistes que informen en l’àmbit esportiu i contribuir a millorar les circumstàncies laborals i professionals que les envolten. Aquesta iniciativa ha comptat amb la col·laboració de l’Institut Català de les Dones (ICD). En una recent informació sobre aquesta qüestió us anunciàvem que ho presentaríem el 28 de febrer en una taula rodona, sobre la qual ara precisem els detalls de la convocatòria.

Amb aquest projecte, l’SPC vol fer visible la situació d’aquestes professionals, que han de desenvolupar la seva feina en un entorn, el de l’esport, molt masculinitzat, en el qual sovint no se les pren seriosament pel fet de ser dones, i a on les actituds masclistes són molt habituals, i arriben fins i tot a desembocar en atacs personals contra les periodistes, darrerament sota l’anonimat de les xarxes socials. Així, hem entrevistat cinc periodistes esportives, i hem llançat una campanya a les xarxes socials sota el lema #LESperiodistesEsportives tenim molt dir, en la qual, a través de càpsules audiovisuals (que podeu trobar al canal Youtube de l’SPC), les cinc professionals expliquen les seves dificultats i també parlen de com actuar per acabar amb aquestes discriminacions. Les cinc companyes amb les quals hem parlat són Gemma Herrero, Danae Boronat, Anaïs Martí, Maria Tikas i Laia Bonals.

Aquest projecte culmina amb una tertúlia-taula rodona que es celebrarà el pròxim dilluns 28 de febrer, a la Casa de la Premsa, on juntament amb algunes dones periodistes esportives participants al projecte i altres representants de la professió periodística compartirem experiències i estratègies de futur per poder acabar amb el sexisme vers les dones que es dediquen a aquest àmbit del la informació.

Tertúlia-Taula Rodona Les periodistes esportives tenim molt a dir
Dia: Dilluns 28 de febrer
Hora: 19.00 hores
Lloc: Casa de la Premsa (Av. Rius i Taulet, 5, Barcelona).
• Presentació a càrrec de:
Neus Pociello Cayuela, directora executiva de l’ICD
Laia Serra Valls, responsable de la Secretaria d’Igualtat de l’SPC
• Amb la participació de:
Marta Ramón, periodista esportiva a RAC1
Maria Tikas, periodista esportiva al diari Sport
Gemma Herrero, periodista esportiva col·laboradora de Catalunya Ràdio i RAC1
Santi Ovalle, periodista esportiu a la Cadena Ser
• Modera:
Elena Tarifa Herrero, coordinadora del projecte Fòrum de Periodistes Esportives de l’SPC