L’agència de notícies Servimedia, propietat de l’ONCE, ha donat un pas més en les seves permanents pràctiques antisindicales: sense cap avís ni advertència prèvia, el director ha citat dos dels treballadors amb més antiguitat -afiliats al Sindicat de Periodistes de Madrid (SPM) i exmembres del comitè d’empresa- i els ha lliurat una carta d’acomiadament. L’excusa utilitzada per acomiadar Manuel Tapia i Anselmo Lucio ha estat una suposada baixa de rendiment. És un argument tan fals que la pròpia empresa ha reconegut que l’acomiadament és improcedent; fins i tot els caps d’aquests dos redactors els han comunicat que no coneixen les raons per a prescindir d’ells.

L’SPM denuncia aquests acomiadaments arbitraris, amb els quals Servimedia pretén acoquinar els treballadors i eliminar els sous més elevats. Aquest sindicat lamenta que el director de l’agència, el periodista José Manuel González Huesa, hagi acceptat participar en aquesta arbitrària decisió i hagi estat l’encarregat de lliurar-los les cartes d’acomiadament.

Les pràctiques antisindicals a l’agència de l’ONCE són habituals: va acomiadar una redactora afiliada a l’SPM -amb el ridícul pretext d’una «progressiva falta d’enteniment»- i va haver d’indemnitzar-la; va acomiadar una altra treballadora, i va ser condemnada a readmetre-la amb caràcter fix; va acomiadar un treballador perquè va opinar en una assemblea, i també va haver de readmetre’l; no va renovar el contracte d’una altra treballadora i, com es va demostrar que va ser perquè va declarar en un judici a favor d’un company, l’empresa va ser condemnada a indemnitzar-la… Les pràctiques antisindicals i arbitrarietats comeses per la direcció de Servimedia són tan greus, que l’SPM ha demanat al ministre de Treball, Jesús Caldera, que intervingui. Sorprenentment, aquesta agència presumeix de ser el primer mitjà de comunicació que s’ha incorporat a Forética, una organització dedicada a fomentar la gestió ètica i socialment responsable de les empreses.

La Junta Executiva de l’SPM exigeix la immediata readmissió dels dos acomiadats i fa una crida als periodistes de Madrid perquè facin arribar als responsables de Servimedia la seva protesta per aquests acomiadaments arbitraris, i demana de nou al ministre que prengui cartes en l’afer.