La FeSP exigeix a Prisa i als candidats autonòmics que es comprometin a acabar amb el dèficit salarial de la cadena

Els empleats de la concessionària Socater, participada pel grup Prosa, guanyen un 30% menys que els d’altres TV autonòmiques

La intransigència de l’empresa després de cinc jornades de vaga duu a la plantilla a tancar-se en els platós per exigir que negociï

La intransigent i autoritària resposta dels responsables, privats i públics, de la Televisió Canària a l’elemental reivindicació dels treballadors d’acabar amb la seva important diferència salarial (cobren un 30% menys que els d’altres cadenes autonòmiques), està emmetzinant un conflicte laboral que podia i havia d’haver-se resolt en la taula de negociació. És just el que, davant les oïdes sordes empresarials, segueixen reclamant els empleats després de cinc reeixides jornades de vaga i un doble tancament pacífic en els platós de Gran Canària i Tenerife, aquest ja conclòs amb un desallotjament policial.

Per a la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), el conflicte de la TV Canària és un lamentable exemple de la sinergia público-privada mal entesa, al servei del govern de torn i en contra dels treballadors. L’entossudiment dels directius de la productora Societat Canària de Televisió Regional (Socater), empresa participada pel grup Prisa que s’encarrega dels Serveis Informatius de la cadena autonòmica, ha dut a un atzucac la negociació del conveni col·lectiu. I la condescendència i complicitat de l’Ens Públic RTV Canària amb aquesta companyia concessionària ha fet la resta. Segons denúncies sindicals, el seu director general, Daniel Cerdán, s’ha preocupat més d’aixecar un mur de silenci als mitjans sobre el conflicte, que d’intervenir entre les parts per tal de posar-hi fi i garantir el dret a la informació de la població illenca.

Davant d’aquesta situació, que l’empresa i les autoritats regionals han deixat podrir fins a les mateixes vigilies electorals, la FeSP fa una crida de pressa i/o als candidats autonòmics perquè:
1. Es reprenguin immediatament les negociacions sobre el conveni col·lectiu.
2. Socater present una proposta seriosa que permeti desbloquejar el diàleg interromput.
3. La companyia privada i l’Ens Públic assumeixin un compromís ferm i explícit per retallar progressivament la diferència salarial de la plantilla de la TV Canària respecte a altres cadenes públiques d’àmbit regional.

25 de maig de 2007