Una dura, tensa i llarga negociació que va durar fins a la matinada del dissabte 22 de maig entre el comitè d’empresa de La Vanguardia i els responsables del rotatiu va facilitar un acord que permetia desconvocar la vaga que l’assemblea havia aprovat per al mateix dia 22, data del casament entre l’hereu de la corona espanyola, el príncep Felip, i Letízia Ortiz. La vaga havia estat convocada davant els reiterats incompliments de compromisos diversos per part de l’empresa i la manca de voluntat negociadora per solucionar aquests i altres problemes existents. Les queixes i denúncies afectaven tant l’àrea de redacció com la d’administració i la de tallers. Finalment, davant la imminència de la vaga en un dia tan assenyalat per a l’editor del diari, un acord treballat intensament pel comitè i els assessors sindicals va permetre posar el conflicte en vies de solució.

Els acords que l’empresa ha ignorat, a més, són els que havia firmat temps enrere davant les autoritats laborals. Es tracta, entre d’altres coses, de la notíficació amb una antelació suficient del trasllat de la redacció des del carrer Pelai a les noves instal·lacions de l’avinguda Diagonal i de no afrontar la regularització de la situació laboral de la plantilla contractant els falsos col·laboradors que estan treballant pràcticament en totes les àrees de l’empresa. Per aquesta raó, l’acord assolit es basa principalment a augmentar la contractació laboral, tant a redacció, com a administració i a tallers. En total, l’empresa s’ha compromès a fer, amb diferents modalitats, prop de trenta nous contractes.