La difusió de manipulacions informatives per alguns/as periodistes evidència la necessitat urgent de regular el dret a la informació de la ciutadania

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) alerta des de fa anys a la ciutadania del perillós deteriorament de la informació que ofereixen una part dels mitjans de comunicació i un grup dels seus professionals amb les seves males pràctiques. Aquesta denúncia coincideix amb les dades i informes d’organitzacions europees i internacionals, que certifiquen com ha augmentat la desconfiança de la societat espanyola en la fiabilitat dels mitjans de comunicació.

Unes gravacions de l’excomissari José Manuel Villarejo al periodista Antonio García Ferreras, revelades pel digital Crónica Libre, són un fet més dels molts en els quals se sustenta aquesta desconfiança. Divulgar una informació sabent que és un muntatge “massa bast”, amb l’objectiu de perjudicar un partit polític i al seu líder, és una mala pràctica professional que no sols perjudica el periodisme sinó a la democràcia.

La FeSP rebutja aquestes males pràctiques, reitera la seva voluntat de continuar lluitant pel dret a la informació i es veu obligada a demanar perdó a la ciutadania per la conducta d’una part dels i les professionals dels mitjans de comunicació. Aquesta situació evidencia, una vegada més, la urgent necessitat de regular per llei el dret a la informació de la ciutadania, com han fet la majoria de països democràtics.

La Junta Executiva Federal de la FeSP manifesta la profunda vergonya que sent davant els comportaments infames d’alguns professionals de la informació que han optat per ser còmplices de la manipulació en diferents casos, una conducta contrària a la deontologia professional i que atempta contra el dret a la informació de la ciutadania, deteriora el periodisme i danya a la democràcia.

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) fa una crida a tots els i les periodistes a què s’organitzin en defensa de la deontologia professional i del dret a la informació de la ciutadania, i rebutgin aquests lamentables comportaments.