El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) condemna de manera categòrica l’actuació del diputat de Junts x Catalunya Francesc de Dalmases, contra una professional del programa FAQS, produïda dissabte 9 de juliol després de l’entrevista de la presentadora, Cristina Puig, a la presidenta del Parlament, Laura Borràs, imputada per presumpta corrupció i falsedat documental quan era al capdavant de la Institució de les Lletres Catalanes. Es tracta d’una absoluta falta de respecte a la llibertat informativa, i és doblement greu per venir d’un diputat d’un dels partits del Govern, que històricament ha controlat els mitjans de la Corpoporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). i que evidencia que certs partits continuen pensant que els mitjans de comunicació públics són patrimoni seu.

Fa més greu el cas encara el fet que el citat diputat és membre de la Comissió de control parlamentari dels mitjans de la CCMA, i l’SPC considera que el que pertoca és la seva immediata dimissió d’aquesta instància, o la seva substitució per part del seu grup parlamentari, i en tot cas, la intervenció de la presidència d’aquesta Comissió. Amb les disculpes expressades no n’hi ha prou perquè es tracta d’un gravíssim cas d’ingerència partidista i amenaces a professionals de la informació.

Prou d’ingerències i amenaces a professionals de la informació!
Prou d’intervencionisme partidista, i especialment de partits del Govern, en els continguts de TV3!