La Federació Internacional de Periodistes (FIP), organització a la qual pertany l’SPC, ha expressat en un comunicat la seva consternació per la tragèdia que viu el poble d’Haití després del devastador terratrèmol que ha sacsejat el país més pobre d’Amèrica Llatina, que ha provocat un nombre inquantificable de víctimes i la destrucció gairebé total de la infraestructura física a diverses ciutats.

La FIP s’afegeix a la crida mundial de solidaritat envers el poble haitià, en aquests moments en què les conseqüències del terratrèmol s’agreugen ràpidament per la inexistència de centres hospitalaris, la ruptura de les comunicacions i les carències sanitàries i alimentàries.

“Cal una immensa mobilització mundial de solidaritat amb el poble haitià per evitar que un gran nombre de ciutadans posi en risc les seves vides per la impossibilitat de satisfer les necessitats més elementals”, segons afirma Gregorio Salazar, director de la Oficina Regional de la FIP per Amèrica Llatina.

L’Oficina Regional de la FIP a Caracas, en contacte amb el Sindicat Nacional de Treballadors de la Premsa (SNTP) de la República Dominicana, treballa per conèixer la sort dels col·legues periodistes haitians i de corresponsals internacionals destacats a la zona, però les comunicacions són gairebé inexistents.

Olivio de León, secretari general del SNTP, ha dit que la tragèdia ha sacsejat profundament el poble dominicà donat els llaços d’agermanament amb Haití i perquè moltes víctimes són de nacionalitat dominicana.

“Lamentablement, fins ara no hem pogut establir contacte amb els nostres col·legues haitians, amb els quals ens havíem de trobar d’aqui a uns dies, però sabem pel personal de la nostra ambaixada a Port-au-Prince que el caos és total, no hi ha menjar ni medicaments. Els carrers estan plens de víctimes mortals i gent desesperada”.