La Federació Internacional de Periodistes (FIP), organisme al qual pertany la FeSP, demana l’alliberament del periodista Muntadar al-Zeidi que va llançar les seves sabates al president d’Estats Units, George Bush, com a protesta contra les accions nord-americanes a L’Iraq. La FIP entén aquesta acció com el reflex de la ira profunda pel tracte donat als civils iraquians durant quatre anys d’ocupació nord-americana. Muntadar al-Zeidi és corresponsal de la cadena de televisió iraquiana Al-Baghdadiya i va llançar les seves sabates al president Bush perquè a l’Iraq es considera un insult mostrar les soles de les sabates.

Aidan White, Secretari General de la FIP, ha indicat que “el periodista desitjava expressar les seves conviccions profundes. I encara que no aprovem el seu acte, no és menys cert que després d’anys d’intimidacions, maltractaments i assassinats comesos pels soldats nord-americans, no podem sorprendre’ns per aquesta còlera i pel ressentiment dels periodistes». White ha afegit que «aquesta protesta succeeix només dies després que Estats Units rebutgés deixar lliure un periodista malgrat la decisió a favor seu d’un tribunal iraquià». Quan els Estats Units «menyspreen la llei a l’Iraq, no podem estranyar-nos que els periodistes utilitzin altres formes de protesta contra la injustícia», ha afirmat White.

La FIP adverteix contra les amenaces que aquest periodista podria patir durant la seva detenció si es tenen en compte els casos de maltractaments que van suportar periodistes anteriorment detinguts per tropes nord-americanes. «Donem suport al nostre afiliat, el Sindicat Iraquià de Periodistes (SIP), que ha fet una crida a l’alliberament de Muntadar al-Zeidi i perquè es garanteixi la seva seguretat». La FIP també crida al govern de l’Iraq perquè respecti els seus compromisos d’investigar a fons totes les morts de periodistes iraquians des del principi de l’ocupació. El SIP xifra en 284 el nombre de professionals de la informació morts en aquest país des d’abril de 2003.