La Federació Internacional de Periodistes (FIP), de la qual és membre la FeSP, ha denunciat que els periodistes i els mitjans de comunicació s’enfronten a greus riscos durant les operacions militars israelianes a la Franja de Gaza. Aquesta denúncia arriba després que un fotògraf local hagi mort per les ferides sofertes en un atac aeri fa dues setmanes. La FIP està especialment preocupada perquè els periodistes estiguin sent exposats a aquests riscos en el seu intent d’informar del que succeix en els llocs que són susceptibles de ser atacats.

«Els continus atacs d’Israel sobre Gaza presenten un risc greu per a la seguretat dels periodistes i els mitjans de comunicació personal», ha dit Aidan White, Secretari General de la FIP. «El món sencer està mirant i els periodistes tractant de registrar la història estan inevitablement en la línia de foc». Segons informes de premsa, Hamza Shahin, fotògraf de Shehab Agència de Notícies, va morir el divendres 26 de desembre. Havia estat ferit en un atac aeri israelià el 7 de desembre en el nord de Gaza.

L’actual conflicte a Gaza s’està desenvolupant en moments en què Israel segueix negant l’accés a periodistes estrangers a Gaza, augmentant encara més la pressió sobre els reporters locals i personal de càmera que subministren a xarxes estrangeres. «La pressió sobre els periodistes és intensa», ha dit Aidan White. «Israel ha de permetre l’entrada dels periodistes estrangers a Gaza i, al mateix temps, garantir la seva seguretat durant les activitats militars com assenyala el dret internacional, especialment la Resolució 1738 de les Nacions Unides, sobre la protecció dels periodistes i els mitjans de comunicació personal». La FIP s’ha queixat que Israel ha violat el Dret Internacional amb el seu atac militar a l’estació de televisió de Hamas AL-Aqsa, que és un objectiu civil.