La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) expressa el seu rotund rebuig a la decisió del jutge d’instrucció número 41 de Madrid, Juan Carlos Peinado, qui ha citat en qualitat d’investigats (imputats) una dotzena de periodistes de vuit mitjans que van informar d’un sumari declarat secret, referit a uns detinguts dels Comitès de Defensa de la República (CDR) de Catalunya.

Aquest jutge, que investiga un suposat delicte de revelació de secrets a instàncies dels advocats defensors, ha citat aquests periodistes com a suposats cooperadors necessaris, oblidant que aquest delicte el cometrien els funcionaris, en el seu cas, però no els periodistes, l’obligació dels quals és informar l’opinió pública d’un cas d’interès general com aquest. Aquesta citació, a més de constituir un atac a la llibertat d’informació, és contrària a la reiterada jurisprudència del Tribunal Constitucional, que protegeix el secret professional dels periodistes.

La FeSP mostra el seu suport i solidaritat als periodistes citats a declarar i demana a la Fiscalia que impugni aquesta decisió del jutge perquè, en el cas que aquest ho consideri necessari per a la seva recerca, els citi com a testimonis, tenint sempre present que les fonts d’informació estan protegides pel secret professional.

21 de novembre de 2019