La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) dóna suport a la vaga general convocada el 14 de novembre contra les retallades i les mesures aprovades pel Govern central , que han facilitat l’acomiadament de milers de periodistes i altres treballadors de les empreses de mitjans de comunicació.

Els periodistes tenim raons més que sobrades per secundar aquesta aturada, entre les quals aquestes: 8.000 acomiadaments en els quatre últims anys, reducció de salaris i disminució dràstica de les remuneracions als freelance i periodistes a la peça, pèrdua de drets socials guanyats durant molts anys de lluita… Tot això repercuteix molt negativament en la qualitat de la informació, el que suposa un clar atac al dret a rebre informació veraç i plural que té la ciutadania.

El Govern central també està atemptant contra aquest dret de la ciutadania en pretendre la privatització de les ràdios i televisions públiques autonòmiques o locals i el control polític de RTVE.

Els treballadors dels mitjans, en general, i els periodistes, en particular, estem obligats a defensar aquest dret de la ciutadania perquè som els encarregats de que es compleixi. Per això, el 14 de novembre hem de mostrar el nostre rotund rebuig als acomiadaments en el sector, a les retallades salarials i en serveis socials, a la privatització dels mitjans públics i, en definitiva, a la política que està aplicant el Govern central, molt negativa per als treballadors tot i que no hem provocat la crisi econòmica.

El 14-N també hi ha convocada vaga general a Portugal i altres països europeus i hi haurà diferents accions de protesta a tot Europa, dins de la jornada d’acció que ha convocat la Confederació Europea de Sindicats (CES).