La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) fa una crida als partits polítics perquè, seguint l’acord aconseguit per tots els grups del Congrés dels Diputat per modificar la llei que regula RTVE, promoguin als parlaments autonòmics les iniciatives necessàries perquè tots els presidents o presidentes dels mitjans de comunicació públics siguin triats mitjançant un concurs públic, entre persones de reconeguda qualificació i experiència professional i no per la seva afinitat política amb el partit de cada govern.

La Junta Executiva Federal de la FeSP, reunida aquest cap de setmana a Madrid, ha acordat demanar al Govern d’Andalusia i al Parlament autonòmic que no dilatin més la tramitació de la Llei Audiovisual d’Andalusia. L’avantprojecte es va començar a redactar fa ja tres anys -amb la participació del teixit empresarial, professional, associatiu i institucional-, i és una llei molt necessària per millorar el deficient panorama de la comunicació audiovisual en la comunitat autònoma. La FeSP també demana al Parlament de Canàries que modifiqui la normativa vigent sobre la Radio Televisió Canària per superar la situació de paralització en la qual es troba, derivada de la politització del Consell Rector, i per acabar amb la privatització dels serveis informatius.

En complir-se dos anys de vigència de la Llei Orgànica de Protecció de la Seguretat Ciutadana, coneguda com a Llei Mordassa, la FeSP insta als grups parlamentaris de l’oposició a complir el compromís que van adquirir abans de les eleccions generals i duguin a terme les iniciatives necessàries per derogar una llei que és innecessària i l’aplicació de la qual ha suposat la retallada de drets de la ciutadania en general i també dels periodistes.

La FeSP mostra la seva preocupació per l’increment en diferents mitjans de comunicació de reportatges publicitaris que són presentats com si fossin informació. Aquesta pràctica, cada vegada més estesa per satisfer les empreses anunciants, no respecta una de les normes fonamentals del periodisme: diferenciar amb tota claredat la informació de la publicitat.

Aquesta Federació fa una crida als responsables del Grup Zeta, perquè negociïn de bona fe amb els representants dels treballadors d’El Periódico i sigui possible arribar a un acord raonable. En diverses empreses d’aquest grup s’han aconseguit acords en negociacions en les quals han intervingut com a assessors els sindicats de la FeSP.

La Junta Executiva Federal ha nomenat Lola Fernández Palenzuela vicesecretària general de la FeSP, fins ara secretària general del Sindicat de Periodistes d’Andalusia (SPA). Substitueix a Francisco Terrón, que ha estat escollit secretari general d’aquest sindicat andalús en el seu recent congrés.

10 de juliol de 2017