Rebutja la proposta de la patronal UTECA de crear un únic canal sense publicitat per a les autonòmiques

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) expressa el seu rotund rebuig a la proposta que ha plantejat la Unió de Televisions Comercials Associades (UTECA) de crear un únic canal per a les televisions autonòmiques públiques de tot Espanya, sense publicitat.

Aquesta patronal de les televisions comercials no es va conformar amb aconseguir que la publicitat desaparegués de RTVE i repercutís en les cadenes privades, i mai ha amagat el seu desig que tampoc emetin anuncis les autonòmiques públiques. La seva proposta d’un canal únic no pretén millorar el model de la televisió autonòmica, com afirma, sinó que amaga el seu interès per quedar-se amb tota la pastís publicitari.

El futur de les televisions autonòmiques públiques no passa per la privatització, com pretén fer el PP, sinó per mantenir-lo com a servei públic eficaç, amb una gestió adequada, amb l’elecció dels seus directors i consellers pel Parlament de la comunitat autònoma i garantint la seva neutralitat ideològica i la seva independència del Govern de torn.

La Comissió Permanent de la Junta Executiva Federal de la FeSP, reunida aquest cap de setmana a Madrid, celebra que el Consell d’Administració de RTVE hagi estat obligat a fer marxa enrere en el seu absurd intent de controlar els Informatius, i lamenta que només hagi dimitit un dels nou consellers que van fer possible el seu acord.

La FeSP espera que aquesta decisió -frustrada finalment gràcies a l’oposició dels treballadors de RTVE i dels sindicats de periodistes i altres col•lectius professionals i socials- no sigui una mostra del desig dels partits polítics per controlar la televisió pública a Espanya , el canvi ha estat l’únic positiu en l’àrea dels mitjans de comunicació que ha realitzat en vuit anys el Govern de Zapatero. L’única manera d’evitar qualsevol futur intent de control és regular per llei el dret a la informació de la ciutadania i el paper que correspon als periodistes, com reclamen des de fa anys la FeSP i altres organitzacions.

La FeSP també denuncia l’actuació il•legal que duen a terme moltes empreses de comunicació, que extorsionen els fotògrafs, càmeres i col•laboradors que no són de plantilla, obligant-los a signar per contracte que cedeixen a l’empresa els drets d’explotació de les seves obres per qualsevol ús en qualsevol país de món, per temps il•limitat i pot vendre-les a altres empreses. La FeSP posarà aquests fets en coneixement de la Federació Internacional de Periodistes (FIP), a la qual pertany, perquè intervingui on correspongui.

La FeSP mostra el seu suport a tots els treballadors que es veuen amenaçats per acomiadaments i demana als comitès d’empresa i delegats sindicals que, davant les retallades de plantilla que volen dur a terme les empreses, plantegin un altre tipus de retallades i un control de les despeses abusius que els executius han dut a terme durant l’època de beneficis.

Junta Executiva Federal de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP)