Davant del 3 de maig, Día Internacional de la Llibertat de Premsa

Un any més, el 3 de maig se celebra el Dia Internacional de la Llibertat de Premsa. I, una vegada més, la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) denuncia que aquesta llibertat de premsa es confon amb la llibertat d’empresa dels mitjans de comunicació, que és utilitzada pels seus propietaris per conculcar amb massa freqüència el dret a la informació de la ciutadania i la independència professional dels periodistes.

Aquest any, el Dia Internacional de la Llibertat de Premsa està marcat per una crisi econòmica que les empreses de mitjans de comunicació estan decidides que la paguin únicament els professionals de la informació. Acomiadaments i retallades salarials arriben després de llargs anys de bonança dels mitjans, durant els quals la mala gestió, les inversions desafortunades i la falta de previsions per al futur han estat les característiques de les decisions empresarials; Ara, quan han arribat les reduccions dels seus beneficis o les primeres pèrdues, molts empresaris han decidit salvar únicament els seus guanys, a costa de llocs de treball i sense tenir en compte la funció social que han de complir els mitjans de comunicació.

La Junta Executiva de la FeSP, reunida a Logronyo amb motiu del II Congrés del Sindicat de Professionals de la Informació de La Rioja (SPIR), fa una crida a tots els treballadors de la comunicació perquè defensin unes condicions de treball dignes. Amb precarietat laboral és impossible exercir plenament la llibertat d’informació i, per tant, la ciutadania veu vulnerada el seu dret constitucional a rebre informació veraç i plural.

Així mateix, la FeSP exigeix als grups parlamentaris que deixin de donar allargues i comencin a debatre, perquè sigui aprovat en aquesta legislatura, un projecte de llei que reguli la professió periodística espanyola, tant en allò que es refereix als drets com als deures dels professionals de la informació.

Logroño, 2 de maig 2009