La Junta Executiva Federal de la FeSP condemna els atacs i amenaces a mitjans de comunicació al País Basc

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) expressa el seu total suport als consells de l’audiovisual i lamenta que, per desconeixement o per altres interessos, s’hagin difós informacions falses sobre les competències d’aquests òrgans reguladors d’un sector tan important per al dret a la informació de la ciutadania. El Consell de l’Audiovisual de Catalunya, que ha estat objecte de desqualificacions per haver complert amb la seva feina, no es dedica ni es dedicarà a comprovar si és verdadera la informació que difon un mitjà de comunicació, en contra del que s’ha dit. La seva missió consisteix a vetllar perquè aquestes informacions siguin veraces en el sentit assenyalat en ocasions reiterades tant pel Tribunal Suprem com el Constitucional: el periodista ha de treballar per contrastar la notícia que transmetrà.

A més, la FeSP fa una crida a tots els grups parlamentaris del Congrés dels Diputats perquè accelerin la tramitació de l’Estatut del periodista professional (EPP), en el qual es preveu crear un Consell de la Informació que tindria funcions similars a les dels Consells de l’Audiovisual en tots els mitjans de comunicació.

La Junta Executiva Federal de la FeSP, reunida a Madrid, també ha acordat condemnar amb tota rotunditat els atacs perpetrats contra la seu del diari El Mundo‘ a Bilbao i l’emissora Ràdio Nacional a Vitòria, així com la convocatòria amb un lema amenaçador d’una concentració davant de la seu de l’emissora COPE a la capital alabesa. La llibertat d’informació i el pluralisme són valors fonamentals en una democràcia, i les discrepàncies amb la línia editorial d’un mitjà poden ser debatudes amb la paraula, però no amb amenaces ni atacs a les seves seus. Els professionals d’aquests mitjans tenen tot el dret a treballar en llibertat i a no ser objecte d’amenaces.

Així mateix, la FeSP condemna els recents acomiadaments de professionals de l’emissora pública Catalunya Ràdio, comunicats a les persones afectades sense haver negociat amb el comitè d’empresa i amb l’argument de dur a terme una reconversió del canal cultural d’aquesta emissora, cosa que el Consell d’Administració de la Corporació Catalana de RTV desconeix i per tant no ha aprovat. La FeSP reitera el seu suport als treballadors de Radiotelevisió Espanyola en la defensa dels seus llocs de treball i de tots els seus centres territorials. Els responsables de l’ens públic no poden parlar de reajustaments ni canvis quan encara no ha estat posat en marxa el nou model de mitjans de comunicació públics que va prometre el president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero.

12 de febrer de 2006

Traducció: Traduït traduit.com