Aquest dijous a la tarda, la direcció de l’ACN juntament amb els seus assessors, ens ha informat al comitè d’empresa de les intencions per fer front a l’ajust pressupostari que s’havia de complir aquest 2013.

L’empresa havia posat sobre la taula un Expedient de Regulació d’Ocupació el passat 6 d’abril. Finalment la direcció ha decidit extingir contractes a través d’acomiadaments objectius, cosa que suposa que ni el comitè d’empresa ni l’assemblea de treballadors pot afrontar cap tipus de negociació, fins ara, l’única esperança per minimitzar aquest cop a la plantilla.

Tot i no concretar la data de l’extinció dels contractes, amb aquest anunci l’empresa compleix l’acord al Tribunal Laboral de Catalunya i accelera un procés que afectarà a 9 treballadors de l’ACN, prop d’un 15% de la plantilla actual. És un procediment totalment diferent al que s’havia plantejat fins ara i deixa únicament solucions judicials.

Des del comitè d’empresa estem absolutament indignats, decebuts i traïts pel canvi de rumb que la darrera setmana ha pres aquest ajust pressupostari perquè s’havia treballat durament per poder presentar alternatives econòmiques reals i viables per poder fer front aquest ajust.

De fet, des del comitè, defensem que la retallada de 600.000 euros no és real, ja que l’Agència Catalana de Notícies, ha rebaixat el nombre de treballadors de 78 a 67, des del 2012 al 2013, cosa que ja ha suposat, en cost d’empresa, una rebaixa significativa de pressupost. Per aquest motiu, el comitè havíem apostat per mesures que des de la direcció no s’han volgut ni escoltar, però que hi són, i per aquest motiu, havíem defensat fins ara qualsevol opció abans que els acomiadaments.

Ara però, la direcció de l’empresa ha demostrat clarament que no només no han volgut negociar amb el comitè d’empresa sinó que han tornat a menysprear la plantilla d’aquesta casa que sobradament s’han desvalgut amb professionalitat per complir les tasques que els han estat assignades.

En una assemblea aquest divendres, 3 de maig al migdia, els treballadors debatran possibles mesures de protesta.