El comitè d’empresa de La Xarxa (l’antiga ComRàdio) ha fet públic un comunicat en el qual afirma que el director de l’emissora, Rafel de Ribot, va vulnerar els acords adoptats pel que fa als serves mínims per a la vaga general del 14-N.

Aquest és el comunicat elaborat per denunciar els fets:

El director de La Xarxa, Rafael de Ribot, ha vulnerat l’acord a què va arribar amb el Comitè d’Empresa, segons el qual es comprometia a complir uns serveis mínims. En la reunió mantinguda dilluns dia 12 es va pactar:
– Emetre un comunicat que posava de manifest la voluntat d’adhesió a la vaga general del Comitè d’Empresa i dels treballadors.
– Amb els serveis mínims, els informatius quedaven reduïts de la següent manera:
– Notícies en Xarxa: de 7h a 9h (normalment de 6h a 10h)
– Notícies en Xarxa Migdia: de 14h a 14.30h (igual que a un dia habitual)
– L’Observatori: de 20h a 21h (normalment de 20h a 24h)
– A això s’hi ha d’afegir el seguiment de la campanya electoral.

Per dur-ho a terme, vam acordar que calien 16 redactors i 6 tècnics. No obstant aquests acords, Notícies en Xarxa ha començat a les 6h del matí. Una hora abans d’allò acordat.

El Comitè denuncia que alguns treballadors han rebut pressions, el que evidencia la voluntat d’incomplir els acords. Començant a les 6h, els treballadors de serveis mínims s’han vist sobrecarregats de feina i han hagut d’assumir un volum de treball desproporcionat i imprevist.

No es pot traslladar la responsabilitat de l’antena d’una emissora pública a la decisió individual dels treballadors. El Comitè entén que és la Direcció qui l’ha d’assumir. El Comitè es reserva el dret d’exercir les accions que consideri oportunes per tal que aquest acte no quedi impune.