Gràcies a la no aprovació de la nova Llei de la CCRTV, la legislatura passada, motivada finalment per l’oposició de CiU i PP, però afavorida per la poca decisió d’alguns integrants del govern tripartit –massa condicions per a la recerca del consens amb l’oposició, que es dedicava a dilatar el projecte– la Corporació torna a estar en plena interinitat, i pendent del Govern de torn. Una situació que és precisament la que mirava d’evitar la proposta de nova Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), que fixa en sis anys els canvis de directius, allunyant-los així dels canvis polítics. Una mesura més per garantir la independència, la professionalitat i la neutralitat dels mitjans de la CCRTV, a la qual també ens hi acostin els nous mètodes d’elecció de membres del consell d’administració, que al seu torn, han d’elegir el director general o president.

Però tot això no es podrà fer si els grups parlamentaris no aproven aviat la nova Llei de la CCMA, que ja van acordar en ponència la passada legislatura, i no esperen a elegir els membres del consell d’acord amb els nous criteris, i si el Govern no renuncia a nomenar nou director general (encara que sigui consensuat dins de l’Entesa). Si no es prorroguen els mandats dels consellers i del director general, i de tot el que en penja (directors de TV3 i Catalunya Ràdio, caps d’Informatius…), els nous càrrecs seran, primer, difícils de cobrir si són per a un període d’interinitat, o segon, provocaran objectivament el retard en l’aprovació de la Llei pel mateix motiu. La proposta del Sindicat, expressada en una carta oberta adreçada als grups parlamentaris, i també en un comunicat de la secció sindical a TV3, és que cal aprovar urgentment la Llei pendent des de fa set anys, i només llavors procedir als recanvis en base als nous criteris, que han de garantir una radiotelevisió pública no governamental i no partidista.