El 30 de gener, amb l’adhesió de 120 entitats, se celebra a la seu central de la Universitat de Barcelona (plaça Universitat) el II Fòrum Social Català.

De l’extens programa d’activitats destaquen la celebració de cinc tallers a càrrec de l’Espai de Dinamització per un Fòrum Social de la Comunicació (FSCom), en el qual participa el Sindicat de Periodistes de Catalunya/Sindicat de Professionals de la Comunicació.

Aquest grup, nascut d’una iniciativa sorgida del I Fòrum Social Català, impulsa trobades i iniciatives per aconseguir la creació del FSCom.

L’objectiu de la trobada de dissabte és que tots els sectors socials debatin sobre la defensa del dret a la informació i sobre l’extensió de la consciencia d’aquest dret entre la ciutadania.

Els cinc tallers esmentats són els següents:

– Què dimonis és això del FSCom i perquè estem aquí? A les 10h, a l’aula 2.3. Participen Maties Segura i Alexis Demko (Attac-Catalunya).

– Mitjans alternatius i dret a la informació. A les 12h, a l’aula 0.3. Participen Chiara Saez (ACS-Assemblea per la Comunciació Social) i Pedro Gómez (SPC).

– “Personajones’ i visionariat. A les 14h, aula 3.2. Participen Xavier Batlles i Carles Alonso.

– Predialogals. A les 14h, aula 3.3. A càrrec de Pako Belmonte (V d’Habitatge).

– Rumorología. A les 14h, aula 4.1. A càrrec de Rolando del Guerra (Col·lectiu Comunicant).

Per la seva banda la Xarxa Internacional de Dones Periodistes i Comunicadores desenvoluparà el taller Gènere i comunicació en el FSCat i el semanari La directa el taller Mitjans al servei de la societat.