Les II Jornades Professionals de la Comunicació de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) es van celebrar a Tenerife del 15 al 17 de juny passats. L’encontre va ser organitzat per la Unió de Professionals de la Comunicació de Canàries (UPCC), que ja compta amb més de 200 afiliats a tot l’arxipèlag, i al llarg del cap de setmana va reunir experts i professionals per abordar diferents temes d’actualitat en el món de la comunicació. La taula rodona sobre l’Estatut del periodista professional (EPP) va comptar amb les intervencions del diputat de Coalició Canària (CC) Luis Mardones, el secretari de Comunicació del PSC-PSOE, Roberto Moreno, la sotssecretària insular del Partit Popular (PP) Eva Navarro, Dardo Gómez, secretari d’Organització de la FeSP i president de l’SPC, Jorge Bethencourt, president de l’Associació de la Premsa de Tenerife (APT), Aníbal Suárez, secretari de Comunicació d’UGT-Tenerife i Juan Miguel Suárez Santana, membre de l’Executiva de la Federació de Comunicació i Transports de CCOO-Canàries. La sessió va servir perquè els periodistes fessin una defensa del projecte parlamentari que actualment està a tràmit al Congrés dels Diputats.

La taula de diumenge 18 va abordar la realitat dels sindicats de periodistes com a nova fórmula d’organització de la professió. Enric Bastardes, secretari general de la FeSP, va participar en aquesta taula al costat d’Elisa García Peinado, del Sindicat de Periodistes de Madrid (SPM); Lola Fernández, secretària general del Sindicat de Periodistes d’Andalusia (SPA); Rafael Gallego, del Sindicat de Periodistes de les Illes Balears (SPIB); Jairo Morga, coordinador del Sindicat de Professionals de la Informació de La Rioja (SPIR); Xurxo Salgado, secretari general del Sindicat de Periodistes de Galícia (SXG); Dardo Gómez, president del Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC) i Naima Pérez, representant de la UPCC. Tots ells van destacar que la fórmula de sindicats de periodistes que alhora aborden els problemes laborals i professionals dels treballadors de la informació és la fórmula que es practica a gairebé arreu del món. Els sindicats de la FeSP sempre han contemplat conjuntament les reivindicacions laborals i les professionals. La celebració d’unes jornades professionals anuals va ser decidida en el darrer Congrés de la FeSP celebrat a Madrid l’any passat i ben aviat es designarà el lloc on es faran les pròximes, que la Federació obre al conjunt de la professió.