La Unió de Professionals de la Comunicació de Canàries (UPCC) ha titllat “d’inadmissible” l’actitud de l’alcalde de La Frontera, a l’illa de Hierro (Canàries), Pedro Luis Casañas, que exigia al periodista Sergio Gutiérrez, director del periòdic digital Diarioelhierro.com, que revelés la identitat d’una persona que havia donat informacions sobre aspectes urbanístics del municipi a aquest mitjà de comunicació. El sindicat canari defensa el dret a no revelar les fonts d’informació dels professionals de la comunicació, una facultat que emana del dret a la llibertat d’expressió així com el dret a la informació protegits tots dos per la mateixa Constitució Espanyola. També sol·licita a l’alcalde que cessi en la seva campanya d’assetjament contra aquest periodista i el mitjà de comunicació que lidera. En aquests moments l’alcalde, avalat pel seu grup de govern a La Frontera, ha decidit demanar davant el jutjat de Valverde, que es reveli el nom de l’autor d’aquesta opinió publicada en el diari digital i que es refereix a qüestions urbanístiques d’aquest municipi. L’SPC i el conjunt de la FeSP donen suport total a la UPCC i al company Sergio Gutiérrez. A la pàgina web de la Federació de Sindicats de Periodistes (www.fesp.org) hi ha àmplia informació sobre aquest cas.