El fotògraf Lluís Díez, Secretari de Drets d’Autoria de l’SPC, inaugura avui una exposició titulada Homenatge a la dona. La inauguració anirà a càrrec de l’escriptora Mercedes Abad i tindrà lloc a la sala cultural d’El Corte Inglés del Portal de l’Àngel de Barcelona, a partir de las 19h.

Amb aquesta exposició, que romandrà instal·lada fins al 27 de març, Díez porta a terme un projecte llargament acaronat: “Des de feia molts anys que tenia el projecte de retre un homenatge a la dona amb les meves fotografies. A totes les dones. A les conegudes i a les anònimes”.

La idea va sorgir, explica, de la gran quantitat de retrats de dones que ha fet al llarg de la seva vida professional i a les quals ha arribat a admirar: “hem parlat, hem rigut i hem intercanviat idees i impressions abans de fotografiar-les. L’objectiu era aconseguir una mirada que mostrés allò que jo havia entrevist i una complicitat que fes realitat ‘l’instant precís’”.

Lluís Díez-Solano va néixer a Barcelona el 1941. Fill artístic dels fotògrafs de l’escola francesa, el 1974 s’instal·la a París i compagina la feina de corresponsal de diverses publicacions espanyoles amb la creació d’idees pròpies.

Al llarg de 35 anys de professió, les seves fotografies han estat publicades a diaris com El País, El Periódico i La Vanguardia; revistes com Dunia, Vogue, News Week i The Sunday Times, entre altres.