El 89% de la plantilla de l’Agència EFE de Barcelona va secundar les aturades de dues hores per torn convocades celebrades ahir per protestar contra la retallada de salaris anunciada per la direcció i a favor d’una negociació que garanteixi el futur de l’empresa pública.

El comitè d’empresa ha qualificat d’”èxit” el seguiment de la vaga i afirma, a través d’un comunicat, que espera “que la direcció d’EFE, la SEPI i el Govern central prenguin nota de la posició majoritària de la plantilla i decideixi reconduir una situació que ens aboca a un futur incert”.

Els treballadors d’EFE a Barcelona, els de Madrid i la resta de delegacions es van concentrar davant les respectives seus per fer patent el seu descontentament amb pancartes on es podien llegir eslògans com “Amb EFE de futur. Per un servei públic de qualitat”, “Zapatero compleix la teva promesa. Estatut per a EFE ja! No a la retallada salarial. No als acomiadaments a EFE”.

En el comunicat s’afegeix que amb les aturades “hem posat de manifest la unitat per afrontar les dificultats i que no pararem fins aconseguir el nostre objectiu, una Agència EFE pública i amb futur, un futur de qualitat tant pel que fa a l’ocupació com en els continguts informatius, una agència en la qual hi cabem tots i tots els formats”.

També el comitè intercentres ha fet públic un comunicat en el qual valora molt positivament el seguiment de les aturades que ha variat segons les delegacions. A la seu central de Madrid va secundar l’aturada el 86,5% de la plantilla, a València el seguiment va ser del 21% i a Pamplona del 95%. El seguiment mitjà en delegacions es va situar en el 65%.

El comitè intercentres agraeix “les mostres de suport i solidaritat de companys d’altres mitjans de comunicació, partits polítics i organitzacions sindicals”.