Unes 8.000 persones van participar el 17 de desembre passat a Madrid a la manifestació convocada pel Comitè Intercentres d’RTVE per reclamar una clarificació sobre el futur de les empreses de l’ens públic i per exigir que d’una vegada i per sempre es legisli la normativa que permeti l’afiançament dels mitjans de comunicació audiovisuals públics d’abast estatal en l’actual dimensió i que, en la mesura del possible, se’ls potenciï, tal com es recull a l’informe dels experts encarregat pel govern. Els treballadors d’RTVE volen que aquesta normatització, no només permeti la reorganització de les empreses que componen RTVE sinó que se’n garanteixi la seva continuïtat de forma sòlida i forta. L’existència d’uns mitjans públics independents del poder polític, plurals, democràtics i amb veritable sentit de servei públic és imprescindible per a la cohesió territorial i la bona salut informativa de la ciutadania.

Els sindicats presents a l’ens públic afirmen que és irrenunciable per a la supervivència de la xarxa d’emissores d’RNE la modernització de les seves instal·lacions i el manteniment dels centres emissors. També reclamen que els centres territorials i de producció de TVE mantinguin la seva programació i les seves franges de desconnexió. Els treballadors d’RTVE reclamen igualment dels legisladors que se’ls respecti com a persones i defensen que mereixen el reconeixement d’anys i anys de treball tot i que aquest, en els darrers temps, hagi estat dinamitat per una desastrosa gestió, tant econòmica com de programació. Davant d’això, el personal d’RTVE reclama als seus representants sindicals que s’esforcin en el manteniment de la unitat d’acció que es va apreciar en la manifestació del dia 17, per demostrar a la direcció de l’ens, a la SEPI, al Govern i a la ciutadania en general que no es permetrà la dilapidació de la radiotelevisió pública.