Els treballadors de Catalunya Ràdio es van manifestar el 22 d’abril passat davant de la seu de l’emissora per reclamar l’equiparació de les condicions laborals amb les de TV3, tal com passa en d’altres empreses públiques de ràdio i televisió, com a RTVE i altres cadenes autonòmiques. El comitè d’empresa de Catalunya Ràdio considera un èxit la jornada de popularització de l’equiparació salarial amb TV3. Durant la protesta s’han repartit centenars de pans de Sant Jordi com a símbol del què es reclama, que no són engrunes.

La reivindicació de l’equiparació té una dècada d’antiguitat, i tota la legitimitat de formar part TV3 i Catalunya Ràdio de la mateixa Corporació. Només els peculiars origens diferenciats de les dues empreses expliquen una situació que no es dóna en cap altra radiotelevisió autonòmica o a RTVE. Que feina i categories idèntiques o molt similars tinguin una important diferència salarial, apel.lant a raons de que les empreses pertanyen a mercats diferenciats , no té cap sentit, quan formen part de la mateixa corporació pública i ténen la mateixa missió de servei públic, ara reafirmada, per cert, en la proposta del Govern per a la nova Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

El comitè, davant el ritme lent de negociació del nou conveni, en el marc del qual es reclama l’equiparació salarial, ni que sigui progressiva, ha engegat diverses iniciatives de mobilització, que van començar amb el repartiment de xapes, pins i llapissos amb el lema de l’equiparació amb TV3. Si la posició de la direcció general de la CCRTV segueix inamovible, n’haurà de veure de més importants.