El fotògraf Josep Aznar, afiliat a l’SPC, ha estat seleccionat com a finalista dels Premis Dansacat en la categoria Reconeixement Professional, que concedeix l’Associació de Professionals de la dansa de Catalunya (APdC).

Una comissió de preselecció ha elaborat les candidatures però la decisió final sobre els guanyadors depèn de la votació popular a través de la pàgina web de l’associació. Les votacions es poden efectuar fins al 6 de desembre. Els guanyadors es donaran a conèixer l’11 de desembre, en una festa que l’APdC organtizarà a la Nau Ivanow de Barcelona.

La comissió de preselecció ha decidit seleccionar Josep Aznar ”per la seva trajectòria recollint la memòria de la dansa, sent un dels primers fotògrafs de dansa a Catalunya.”

Aznar fa fotografies d’espectacles de dansa nacionals i internacionals des de 1977 i disposa del més complet arxiu de fotografies de dansa d’aquest període. Les seves fotografies han protagonitzat un quinzena d’exposicions a centres com el Teatre Lliure, el CCCB, el Museu de les Arts Escèniques de la Diputació de Barcelona; el Centre de Congressos d’Andorra La Vella, a l’Ajuntament de París, entre altres. També ha col•laborat en revistes especialitzades.

L’Associació de Professionals de la dansa de Catalunya (APdC) és una associació de caràcter sindical i sense afany de lucre creada el 1987 amb l’objectiu d’agrupar els professionals de la dansa a Catalunya. Els Premis Dansacat neixen amb l’objectiu de reconèixer la feina i l’esforç dels professionals de la dansa, difondre-la i donar-la a conèixer a tota la ciutadania.