El diari Avui ha passat a mans d’Hermes Comunicació, l’empresa editora d’El Punt. Finalment, la companyia amb seu a Girona s’ha fet amb el 100% del capital de l’Avui, la propietat del qual es repartien els grups Planeta (40%), Godó (40%) i l’Institut Català de Finances (20%), previ pagament de 3 milions d’euros.

En una nota feta pública pel Grupo Godó i el Grupo Planeta es destacava que la compra de l’Avui per part d’Hermes Comunicació significa un impuls important per a la consolidació del diari com un dels mitjans de comunicació de referència de la premsa en català.

Els nous propietaris del diari han assegurat que la nova situació no comportarà, de moment, una pèrdua de llocs de treball i que es paralitza l’ERO que planejava sobre l’Avui. També han informat que es mantindran les dues capçaleres

El nou director del diari serà Xevi Xirgo, fins ara director de l’edició de les comarques gironines d’El Punt. Xirgo serà el cinquè director del rotatiu en dos anys. És també professor de l’Universitat de Girona (UdG), graduat en Humanitats i ha cursat un màster sobre la Societat de la Informació i el Coneixement a la UOC.

Godó, Planeta i l’Institut Català de Finances (ICF) es van incorporar a l’accionariat de l’Avui el 2004. Segons un comunicat del Grupo Godó, en aquest període s’ha dut a terme un “ambiciós” projecte de modernització de l’Avui . Per la seva banda, Hermes Comunicació manté que la transacció els converteix en el primer grup de comunicació en català.