En les darreres setmanes s’han anat concretant els noms dels nous directors de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo i de TVC, Jaume Peral i pròximament es farà oficial el del nou cap d’Informatius de TVC, càrrec que s’ha ofert a David Bassa. Per la seva banda, el president Brauli Duart, que forma part del Consell de govern de la CCMA des de l’any 2008, es manté en el càrrec tot i haver protagonitzat la crisi laboral més greu i llarga de la història de la Corporació.

Els repartiments de càrrecs coneguts fins ara mostren que l’objectiu principal per part dels partits del govern és el control dels informatius.
No és nou que el govern instrumentalitzi els mitjans públics i per això des del Comitè d’empresa fa anys que reclamem que es desgovernamentalitzi la Corporació i que es reformi la llei, que va empitjorar amb la contrareforma del 2012.

El comitè d’empresa està elaborant un manifest per presentar a l’Assemblea en el que es recullin les necessitats i preocupacions de la plantilla per encarar el futur de TV3 i de la CCMA. Reclamem un pressupost suficient i estable i un contracte programa que asseguri la producció i la plantilla del Centre Producció Audiovisual (CPA) i del Centre d’Emissió d’Informatius (CEI). Hem de reivindicar el nostre paper d’indústria audiovisual davant dels que ens veuen únicament com a instrument de propaganda.

Confluència: projectes milionaris en plena crisi pressupostària. La direcció ha demanat aportacions extraordinàries per a fer inversions en obres pel pla d’unificació i confluència de redaccions d’esports i informatius de TVC i Catalunya Ràdio. El projecte de confluència és car, 2.3 milions d’euros en dos anys d’obres, i no es pot tirar endavant sense el consens dels treballadors que són part essencial del projecte.

Per expressar la nostra opinió sobre uns nomenaments que s’han fet un cop més en clau governamental.
Perquè volem d’una vegada un compromís amb la producció de programes i amb la plantilla
Perquè no es poden encarar nous projectes amb els mateixos directius que van provocar la crisi més llarga de la Corporació

Aportació de 1.300 euros en solidaritat amb els refugiats
A més, el ple del Comitè d’empresa ha aprovat per unanimitat destinar 1.300 euros a l’ONG PROACTIVA OPEN ARMS. La feina d’aquesta ONG a l’Illa de Lesbos a Grècia es pot veure en un reportatge del programa Sense Ficció

La iniciativa de fer aquesta donació ve d’un grup de companys del 324 que ho van plantejar fa setmanes al comitè. L’aportació surt del fons de solidaritat que havia estat recaptat en les campanyes de les comissions de treballadors que van muntar la festa de maig de 2013 i altres accions.

Sant Joan Despí, 24 de febrer de 2016