El Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC) denuncia l’actuació aquest matí dels agents antiavalots dels Mossos d’Esquadra que han intervingut en les mobilitzacions dels estudiants contra el Pla Bolonya ja que han agredit professionals de la informació que cobrien l’esdeveniment.

L’acció policial ha deixat contusionats diversos fotoperiodistes (El Periódico, El Punt, ADN, La Vanguardia, ABC, Agència EFE…) i càmeres de televisió. Alguns d’ells han estat colpejats a les cames per sota dels genolls, la qual cosa evidencia la clara intencionalitat de causar dany per part dels agents que han intervingut en l’operatiu. En el cas de l’Agència EFE, l’agredit ha estat Toni Albir, afiliat a l’SPC i membre del comitè d’empresa.

Sense entrar a valorar l’actuació policial respecte els manifestants, les agressions contra els professionals de la informació suposen un greu atemptat al dret a la informació de la ciutadania al qual serveixen els periodistes quan acudeixen a aquests esdeveniments.

Atacs d’aquesta mena no són la primera vegada que es produeixen i l’SPC lamenta que des dels responsables del cos no s’hagi fet res per evitar-los tot i les reiterades denuncies expressades. El Sindicat es veu en l’obligació d’exigir un cop més al Departament d’Interior que depuri les responsabilitats que pertoquin perquè fets com aquest no es tornin a repetir.

L’SPC es solidaritza amb els professionals afectats i es posa a la seva disposició per a totes aquelles accions que vulguin emprendre. L’ SPC ja ha fet arribar la seva queixa als responsables del cos per una acció totalment intolerable en un estat democràtic.

Barcelona, 18 de març de 2009