El Sindicat de Periodistes de Catalunya denuncia l’acomiadament del fotògraf de El Diari de Girona, Jordi Ribot, per defensar el seus drets laborals.
Després de més de sis anys treballant per la empresa a plena dedicació, el director del diari, Jordi Xargayó Teixidor, ha decidit acomiadar-lo com a represàlia per expressar lliurament les seves idees a una assemblea de treballadors.
La principal excusa de l’acomiadament no ha estat la manca de professionalitat, ni fer malament la feina, tot el contrari, ja que s’ha reconegut la seva vàlua en diverses ocasions, fins al punt de que se li va proposar coordinar la secció de fotografia del diari, sinó el fet de manifestar la seva preocupació sindical per la situació de precarietat laboral que hi ha al diari.
L’excusa de l’acomiadament, encara que sembli mentida, és a l’entendre de l’empresa, la seva actitud crítica amb les condicions laborals que existeixen a la companyia.
Aquesta actitud del Diari de Girona no és nova, des que va arribar el subdirector general del Grup Prensa Ibérica, Ferran Belda, les relacions laborals a aquest mitjà de comunicació s’estan agreujant – ja són tres els fotògrafs acomiadats en menys de sis mesos i quatre més de la resta de la redacció – per les actituts prepotents de Belda.
Barcelona, 6 d’abril de 1999