La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) dóna ple suport a la denúncia feta pel Sindicat de Periodistes de les Illes Balears (SPIB) contra el Govern autonòmic, del PP, pel tancament de Som Ràdio i l’acomiadament de 10 periodistes de la plantilla. Es tracta d’un acte que afecta brutalment la llibertat d’expressió. Es retalla la pluralitat informativa, destrossa els drets dels treballadors -la política de foment del treball dels joves-, i desdiu greument el procés legal de normalització de l’ús de la llengua catalana i la seva música. És l’apertura d’un abisme i una enorme passa enrera cap el paisatge dels mitjans i un cop moral i personal inqualificable als professionals foragitats.

La radiofòrmula arribà als més de 20.000 oïents que ara quedaran orfres, restaran culturalment més pobres, al ser mutilats en els seus drets de consumidors, com passarà amb els grups i autors que tenien veu i pas als seus espais. La miniindústria discogràfica illenca n’és una altra víctima gens lateral. Les tres estacions de Som Ràdio són les úniques que abasten totes les Illes Balears exclussivament en la nostra llengua. Amb totes les mancances, eren el gèrmen de la futura ràdio pública. És veritat que l’anterior executiu del Pacte de Progrés té le seva alta quota de responsabilitat perquè va llançar l’experiència de ràdio en català precipitadament, sense xarxa ni marc de control i assessorament.

El tancament de lemisora SOM RADIO, dependent del Cofuc (Consorci del Foment i Us de la Llengua Catalana) afecta també els patrons de l’ens: la Universitat de les Illes Balears (UIB), els Consells i els juntaments. L’acte de clausura té la gravetat afegida de ser presentada com un tràmit administratiu i comptable als Pressupostos per al 2004, argumentant la seva il.legalitat de l’ús de freqüències i la manca d’empar formal.

Que se sàpiga:
Maten una ràdio,
llancen al carrer 10 periodistes i abandonden 20.000 oïents.
No pot ser!!

Sigueu solidaris amb SOM RADIO.
Truqueu a la ràdio 971/22.72.91
Escriviu: som@somradio.com