Un dels fets que s’estan posant de relleu a mesura que la precampanya electoral avança és el menyspreu dels polítics del PP cap els periodistes, especialment el seu candidat a la presidència, Mariano Rajoy, i el ministre de Defensa, Federico Trillo. No és un fet nou. El PP ja s’ha quedat en solitari al Congrés de Diputats rebutjant les propostes de l’oposició de regularitzar la figura del periodista a través de l’Estatut del Periodista Professional i de la Llei de Drets Laborals dels Periodistes. Ara ha donat una volta de rosca més, negant-se a respondre les preguntes dels periodistes, com Rajoy, o mofant-se dels professionals de la informació, com Trillo.

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) considera que aquesta actitud és totalment inadmissible i exigeix al Govern i al PP no només que modifiqui aquesta manera de fer, sinó que cal demanar disculpes públiques al conjunt de la professió en general, i a la companya de la Cadena Ser ofesa pel ministre Trillo, en particular. Mal president pot ser Mariano Rajoy si quan tracta de guanyar-se la confiança de la societat en les eleccions del pròxim 14 de març no admet que els professionals de la informació el qüestionin sobre els temes d’actualitat. Això suposa una greu falta de respecte al dret a la informació de la ciutadania, un dret fonamental en tota legislació democràtica i recollida en la Constitució Espanyola, la mateixa que el candidat Rajoy i el seu partit utilitzen segons les seves conveniències partidistes.

És intolerable que el ministre de Defensa no només negui les respostes als periodistes sobre temes tan greus com la guerra d’Irak i les suposades armes de destrucció massiva utilitzades com a pretext per justificar l’atac, sinó que, a més ofengui els professionals que l’interroguen. Faltant-li el respecte a la companya de Ràdio Alacant, Trillo ho fa també als periodistes i a la societat en el seu conjunt, negant-li dades essencials per entendre el fet més rellevant del poc temps que portem de segle XXI: una guerra. El ministre ha de disculpar-se davant els periodistes, però també davant la ciutadania, destinatària de la tasca dels treballadors de la informació.

La FeSP exigeix una rectificació pública o que Rajoy i Trillo siguin apartats de les seves responsabilitats perquè han demostrat que no tenen la capacitat suficient per desenvolupar-la d’acord amb les exigències d’una societat democràtica com és l’espanyola.

18 de febrer de 2004