Un acord entre els germans Emili i Carles Dalmau i els extreballadors de Nou Diari de Barcelona ha permés donar per enterrar definitivament el rotatiu que va tancar portes ara fa tretze anys. Les diverses sentències emeses pels jutjats del social al llarg d’aquest temps han assenyalat com a responsables dels deutes pendents amb l’antiga plantilla de la publicació els germans Dalmau i diverses de les seves empreses, ja que la societat editora del diari havia estat declarada insolvent. Un cop el Tribunal Suprem va ratificar els pronunciaments dels jutjats, va començar-ne el procés d’execució. Les converses entre els representants legals de les parts han possibilitat una sortida definitiva a un conflicte que s’arrossegava des del 27 de gener de 1994, quan va desaparèixer dels quioscos l’edició de Barcelona de Nou Diari. Abans ja ho havia fet la de Girona i paulatinament ho van anar fent la resta.

El projecte Nou Diari va néixer quan els germans Dalmau van adquirir a l’ONCE a l’any 1992 l’històric Brusi, el Diari de Barcelona. Un any més tard el reconvertien en Nou Diari on a l’edició central de Barcelona s’hi afegien les de Tarragona, Reus, Lleida i Girona. La iniciativa va durar nou mesos, moment en què la desaparició del diari va provocar les mobilitzacions dels treballadors per exigir el cobrament de salaris i indemnitzacions que se’ls devien. El procés es tanca ara, després de l’acord citat, que afecta poc més d’un centenar de persones.