La Unió de Professionals de la Comunicació de Canàries (UPCC) ha manifestat el seu rebuig a la censura de la Direcció General de Relacions amb l’Àfrica del Govern de Canàries, que ha retirat dues fotografies de l’exposició Sense permís, amb dret. Aquesta mostra fotogràfica s’exhibia, per petició d’aquest organisme, a l’avantsala del centre Magma Arte & Congresos de Adeje, a Tenerife, dins dels actes d’una conferència europea sobre la immigració irregular que organitzaven el Govern canari i el Comitè de les Regions de la Unió Europea (UE). L’organització sindical «exigeix a l’Executiu canari una explicació oficial per mutilar aquesta exposició i atemptar així contra la llibertat d’expressió i els drets sobre la propietat intel·lectual d’aquesta obra, en la qual participen tretze fotoperiodistes de l’arxipèlag. Pel que sembla, a alguns alts dirigents de la classe política de Tenerife els va semblar inadequat, a més de nociu per a la promoció turística de l’illa, que en les imatges en qüestió es mostrés l’arribada d’immigrants a les platges, al costat dels turistes».

El Sindicat canari de periodistes manifesta que «vol deixar clar que, a més dels milions de turistes que cada any visiten l’arxipèlag, hi ha una altra realitat no tan amable, que és el drama de milers de persones que arriben en pasteres i cayucos a les costes canàries des de fa anys». Per a la UPCC, «l’Executiu autonòmic i la classe política canària haurien de preocupar-se més d’engegar les mesures necessàries per atendre les persones que arriben de manera irregular i menys de tractar d’ocultar aquest flux migratori a través de la censura.» L’organització sindical considera que la immigració no ha de continuar sent utilitzada per polítics sense escrúpols que busquen rèdit electoral del patiment humà.

La UPCC recorda que l’objectiu d’aquesta exposició, inaugurada el mes de juny passat a Santa Cruz de Tenerife amb un gran èxit d’assistència, crítica i de repercussió mediàtica, és sensibilitzar la població en general sobre el drama que viuen aquells que han d’abandonar les seves llars a la recerca d’una vida millor a Europa. Malgrat aquest lamentable capítol, el sindicat pretén que la mostra fotogràfica continuï recorrent els municipis canaris i altres llocs, tant del territori espanyol com més enllà de les nostres fronteres.