La vicepresidenta primera del Govern central, María Teresa Fernández de la Vega, ha mostrat al Comitè Intercentres de l’Agència EFE la intenció d’intervenir en les estancades negociacions del conveni col•lectiu per donar a l’empresa l’estabilitat pressupostària necessària perquè garanteixi l’ocupació durant tres anys (2010, 2011 i 2012). Encara falta que aquest compromís es concreti i es plasmi sobre el paper.

De moment això no implica canvis en la nostra convocatòria de referèndum per al dimecres 14 d’abril, perquè la proposta de l’empresa continua mantenint una retallada salarial per a 2010. Tot i això, es podria clarificar l’escenari a mig termini i eliminar les incerteses sobre el manteniment de la feina i el futur de l’agència com a empresa estatal.

En aquest sentit, De la Vega va rebutjar rotundament les amenaces d’acomiadament amb què la direcció d’EFE ha intimidat els treballadors en els últims mesos, amenaces que han enterbolit la negociació amb el Comitè, però va considerar justificat que la direcció reclami als treballadors un sacrifici salarial puntual per ajudar a reequilibrar els comptes de l’agència.

La vicepresidenta també va transmetre al Comitè el compromís clar i inequívoc del Govern central de dotar l’Agència EFE del marc jurídicoeconòmic que garanteixi la viabilitat futura i mantingui el paper de servei públic. Tot i això, l’executiu no vol posar aquest canvi en marxa immediatament, perquè considera que ha de ser fruit d’un debat assossegat en el qual no interfereixi un entorn econòmic complicat. De la Vega també va oferir al comitè convocar aviat una taula de diàleg per treballar en l’Estatut d’EFE, amb representació del Govern, la SEPI, la direcció d’EFE, el Comitè Intercentres i les Federacions de Comunicació dels Sindicats.

Pel que fa als plans per a la futura seu central d’EFE a Madrid, la vicepresidenta primera va considerar que es tracta d’una aposta clara pel futur i la continuïtat de l’agència.

Comunicat del Comitè Intercentres de l’Agència EFE