La FeSP condemna aquesta intromissió en un dret constitucional de l’informador

La Conselleria d’Interior del Govern basc, amb la sorprenent autorització d’una jutge, va investigar les trucades telefòniques que havia rebut durant onze dies un periodista del diari El Correo per a esbrinar quin agent de la Policia Autònoma li havia facilitat una informació. La Junta Executiva de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) rebutja i condemna aquesta intromissió en el dret constitucional que tenen els periodistes a informar a la ciutadania, que també suposa un clar atemptat contra el secret professional del periodista.

Fa un mes, la Justícia d’Andorra va permetre a la Policia del Principat intervenir el telèfon mòbil d’un redactor del Diari d’Andorra per a intentar esbrinar qui li facilitava informació des dels jutjats o la Fiscalia. En tots dos casos es tracta d’un clar atemptat als drets dels periodistes a recaptar informació i de la ciutadania a rebre-la.

El Correo va publicar que un presumpte col·laborador d’ETA havia estat avisat que anava a ser detingut per l’Ertzaintza, tres dies abans de portar a terme aquesta operació policial. En el cas que hagués existit un delicte de revelació de secret -cosa que no ha succeït, perquè el cas ha estat arxivat per altre jutge- ho hauria comès un agent de l’Ertzaintza i mai l’informador, que s’ha limitat a recaptar informació veraça a través de les seves fonts per a transmetre-la.

La FeSP condemna aquestes pràctiques i lamenta que el Govern basc no hagi tingut inconvenient a intentar conèixer les fonts d’un periodista per a investigar un assumpte intern.

6 de març de 2007