Des de fa anys les convencions del Fòrum d’Organitzacions de Periodistes (FOP) s’han pronunciat a favor d’uns mitjans públics de comunicació independents dels governs i amb una direcció i uns consells d’administració triats pels parlaments sobre la base de majories qualificades i integrats per persones de reconegut prestigi i excel·lència professional.

Precisament ara que la llei catalana de Mitjans Audiovisuals recull aquestes peticions els partits del Parlament català s’han posat d’acord per a votar en contra de l’esperit de la llei que ells mateixos han aprovat. L’elecció dels membres del Consell de Govern, que tenen més poder amb la nova llei, s’ha fet a través d’un repartiment de quotes partidistes i els seus membres obeiexen a uns perfils d’absoluta dependència dels partits que els han proposat.

El FOP comparteix la valoració del Col·legi de Periodistes i del Sindicat de Periodistes de Catalunya que aquesta elecció suposa una reculada democràtica i que contradiu frontalment el model de mitjans públics previst en la llei.

El FOP recorda a més la necessitat de la creació d’un Consell Audiovisual estatal i l’adequació de tots els mitjans públics autonòmics, lluny del que passa ara, al respecte pels valors d’independència, pluralitat i servei a la ciutadania, tant per les lleis que els defineixen com per les característiques de les persones que els governen.

Madrid, 30 de gener de 2008

* El FOP està integrat pels Col·legis de Periodistes de Catalunya i Galícia, per les agrupacions de periodistas de CC.OO i UGT i per la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP)