El Foro de Organizaciones de Periodistas (FOP), que representa a la gran majoria dels professionals de la comunicació de tot Espanya, ha presentat al president del Congrés dels Diputats, José Bono, l’esborrany per a l’elaboració d’una llei que garanteixi el dret a la informació de la ciutadania.

Durant la visita se li va exposar les característiques del FOP i la inquietud de les seves organitzacions davant la precarietat de la qualitat de la informació.

Aquest esborrany s’està fent arribar als grups parlamentaris del Congrés dels Diputats, en entrevistes amb els seus portaveus, i al Govern central.

El FOP entén que la garantia efectiva d’aquest dret exigeix, de forma ineludible, regular l’exercici professional del periodisme i les relacions professionals dels periodistes amb les empreses de comunicació públiques i privades, així com la responsabilitat que aquestes empreses tenen amb els ciutadans des del moment que exerceixen aquesta activitat.

El projecte pretén posar fre a la vulneració sistemàtica del dret a la informació denunciada tant pels professionals de la comunicació com per organismes internacionals independents. Un problema que augmenta la seva gravetat amb les noves tecnologies i la constitució de grans empreses de comunicació transnacionals i multimediàticas, que no compleixen amb la seva funció social.

El Foro de Organizaciones de Periodistas està format per les agrupacions de periodistes de CCOO i UGT, la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), els col•legis de periodistes de Catalunya i Galícia, i UPIFC Sindicat de la Imatge.