L’ERO anunciat per la direcció de la CCMA demostra sense cap mena de dubte que l’objectiu no és l’estalvi econòmic, sinó afeblir els mitjans públics i externalitzar-los. L’eliminació de la producció de documentals i la reducció i supressió de programes culturals són un cop fatal per a la funció de servei públic de TV3 i Catalunya Ràdio. Els acomiadaments incideixen directament en l’elaboració de continguts. Entre els 312 professionals que pretenen acomiadar, gairebé un centenar són periodistes, i també es veuen afectats un elevat nombre de càmeres, realitzadors, productors, documentalistes, lingüistes. tota la cadena de producció queda malmesa de forma irreparable amb aquest ERO. És totalment inviable prescindir de 312 professionals i seguir complint el servei públic que devem als ciutadans de Catalunya.

Tant els treballadors de Televisió de Catalunya com els ciutadans ens mereixem explicacions. Qui suprimeix els programes “Karakia” i “Latituds”? Què és una televisió pública sense documentals de producció pròpia i en horari de màxima audiència? Qui decideix tancar la delegació de Bilbao sense ni tan sols valorar els 30 anys d’informació rigorosa a qualsevol hora del dia o de la nit? És la direcció de TVC o és Price Waterhouse? Ens neguem a admetre que una consultora externa tingui cap dret a decidir sobre la programació i els criteris informatius de la televisió que paguen els catalans amb els seus impostos. Per tant, exigim a la direcció de TVC i a la d’Informatius que argumentin les seves decisions, i que les assumeixin.

Aquesta mateixa direcció és la que avaluarà la professionalitat de cadascun dels treballadors per decidir qui es queda i qui se’n va. Precisament, la direcció que ha fet la pitjor gestió de TV3: el primer pas va ser desmantellar de la cobertura territorial i ara presenta aquest ERO letal per a la qualitat dels mitjans públics. Són ells els que han de plegar per falta de professionalitat.