Avui 25 de gener comença la tercera tongada de sessions del judici que es celebra a l’Audiència Nacional que afecta els exdirectius del diari basc Egunkaria. El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) vol mostrar una vegada més la seva solidaritat amb els afectats per aquesta situació –Juan Mari Torrealdai, Iñaki Uria, Txema Auzmendi, Martxelo Otamendi i Xabier Onada.– i denúncia novament el tancament injustificat d’una publicació sense el suport de cap sentència judicial que l’emparés.

L’SPC considera que aquest cas només pot acabar amb l’absolució dels encausats en un moment en què no han quedat acreditades cap de les acusacions contra els imputats com ho demostra el fet que la Fiscalia s’ha inhibit del cas i no presenta cap tipus de càrrecs. Però entenem també que amb l’absolució no n’hi ha prou ja que s’ha causat un dany irreparable a una publicació, als seus responsables i als seus treballadors, ja que el tancament va deixar 150 treballadors al carrer i va silenciar una de les veus del panorama mediàtic basc, i únic diari en euskera en aquells moments.

Davant la campanya que està desenvolupant aquests dies l’exdirector del rotatiu, Martxelo Otamendi, explicant la situació que han patit, el sindicat mostra el seu suport i la seva solidaritat amb els encausats i amb el conjunt d’afectats pel tancament. L’SPC reitera que el tribunal que els jutja només pot tancar el cas decretant l’absolució de Torrealdai, Uria, Auzmendi, Onada i Otamendi.

Barcelona, 25 de gener de 2010