Per què no es troba a tràmit l’Estatut del periodista professional (EPP) quan era un compromís personal de l’actual president del Govern? Aquesta és una de les preguntes que formula en la seva presentació, el 26 de novembre passat, a la Mesa del Congrés dels Diputats la parlamentària del BNG Olaia Fernández Dávila. Després d’analitzar la situació de precarietat professional i laboral dels periodistes la diputada destaca, entre altres consideracions, «la urgència d’una llei que reguli l’activitat laboral dels informadors ja que la precarietat afecta més del 30% amb el frau a la Seguretat Social que aquesta situació comporta».

Fernández retreu al Govern que a pesar del seu coneixement de totes aquestes circumstàncies «encara no ha avançat en l’aprovació d’un Estatut del Periodistes Professional…». Entre els interrogants assenyala si el Govern preveu fer-lo en aquesta legislatura i, en aquest cas, quan s’iniciaria la seva tramitació. En cas contrari, pregunta al mateix President del Govern, «quina seria la raó de la negativa quan n’havia assumit el compromís de fer-lo.

Així mateix, la diputada gallega pregunta al Govern si és conscient «de la situació de creixent precarietat laboral que pateix el col·lectiu» i si «comparteix que una normativa d’aquest tipus repercutiria positivament en el dret de la ciutadania a rebre una informació veraç i plural».