El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) va néixer l’any 1993. Enguany, doncs, compleix 30 anys. El sindicat ha dissenyat diversos actes per celebrar-ho, que concentra en el segon semestre de l’any i part de l’any vinent. Un d’aquests serà la celebració institucional d’aquest XXX aniversari, que farà el dissabte 4 de novembre i a la qual el sindicat convida la seva afiliació i el conjunt de la professió a assistir-hi i participar.

L’acte es farà al casal Torre de la Sagrera i està estructurat en tres parts. La primera serà una taula rodona sobre Intel·ligència Artificial i Periodisme. A la segona repassarem la trajectòria del sindicat i de per què va ser necessari fa trenta anys impulsar un sindicat professional de periodistes. La tercera serà un aperitiu per fer un brindis per la feina feta i per la queda per fer amb tots els reptes que l’SPC té per endavant. A l’espai hi haurà una exposició de material gràfic i informatiu divers elaborat per l’SPC durant aquest temps

En aquests trenta anys, el sindicat s’ha convertit en un referent essencial de la professió, majoritari a les redaccions dels mitjans de comunicació de Catalunya i s’ha caracteritzat per una lluita aferrissada en favor dels i les periodistes a la peça i freelance, el col·lectiu socialment més desprotegit del periodisme. L’SPC vol agrair a tots els companys i totes les companyes que al llarg d’aquestes tres dècades han contribuït a consolidar el sindicat . El mes de febrer va celebrar el seu IX Congrés en el qual la Junta Executiva que en va ser escollida és hereva de tota aquesta feina, que vol continuar i potenciar.

XXX Aniversari de l’SPC
Dia: Dissabte 4 de novembre. A partir de les 10.30
Lloc: Casal Torre de la Sagrera. C/ de Berenguer de Palou, 64-66. Barcelona
Accés en transport públic: Metro: Sagrera (Línies 1, 5, 9 Nord i 10 Nord). Bus: H8, V29, V,31, 34 i B24. Tren: Sagrera (R3 i R4) i Clot (R1 i R2)
• 10.45 hores: Benvinguda
Francesc Ràfols, president de l’SPC
Jordi del Rio, director general de Mitjans de Comunicació
Taula rodona: Intel·ligència artificial i periodisme
Ponents:
• Ariadna Arnés. Fotoperiodista
• Patricia Ventura. Investigadora en IA
Modera: Michele Catanzaro (periodista de ciència a El Periódico, i a altres publicacions
• 12.15 hores: Perquè va ser necessari un sindicat professional de periodistes i perquè continua sent-ho
• Elena Tarifa (presentadora)
• Dardo Gómez, expresident de l’SPC (2001-2009)
• Ramon Espuny. Expresident de l’SPC (2009-2018)
• Montse Melià. Fundadora de l’SPC
• Salutació del secretari general de la FeSP, Agustín Yanel.
• 13.00 hores: Cloenda
Òscar Riu, director general de Relacions Laborals