El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) participarà el pròxim 23 de gener en l’acte Ciberassetjament a les dones periodistes: una forma de violència creixent, organitzat a proposta de l’Associació de Periodistes Parlamentaris – Col·lectiu Ciutadella –que agrupa els i les periodistes que fan informació parlamentària–, i que se celebrarà al Parlament de Catalunya. L’SPC estarà representat per la seva secretària d’Igualtat, Laia Serra Valls.

L’SPC, com a membre de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) i de les federacions internacional de periodistes (FIP) i l’europea (FEP), fa anys que denúncia aquesta forma de violència que, en efecte, ha augmentat exponencialment amb la generalització de l’us de les xarxes socials en el periodisme. Concretament, en la darrera jornada del 25 de Novembre, Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra les Dones, ens vam sumat a la campanya Abús en línia, hem de parlar impulsada per la FIP.

L’acte tindrà lloc el dilluns 23 de gener, a les cinc de la tarda, al Parlament.

Inscripcions i més informació a https://www.parlament.cat/web/actualitat/actes-2/index.html

Ciberassetjament a les dones periodistes: una forma de violència creixent
Dia: dilluns 23 de gener
Hora: 17.00
Lloc: Parlament de Catalunya
Organitza: Associació de Periodistes Parlamentaris – Col·lectiu Ciutadella

L’acte constarà d’una inauguració a càrrec d’Alba Vergés Bosch i Sara González Muñoz.

De les intervencions de Magda Gregori Borrell del Col·legi de Periodistes, Laia Serra Valls del Sindicat de Periodistes, Elisenda Rovira Olivé del Grup de Periodistes Ramon Barnils, Marta Corcoy Rius de l’Associació de Dones Periodistes, Laia Serra Perelló, advocada penalista experta en violències masclistes.

I la taula rodona amb les periodistes Mònica Terribas Sala, Cristina Puig Vilardell, Gemma Herrero Castro, Ariadna Oltra Martí. Moderada per Laura Aznar Llucià.

Diverses organitzacions hem elaborat un manifest conjunt ‘Contra el ciberassetjament a les dones periodistes’.