Així va definir el director de TVC, Eugeni Sallent, la CCMA en una reunió amb el comitè d’empresa de TVC per informar sobre la reordenació dels canals de TVC.

Sallent va dir que es podria tancar l’any amb un dèficit d’uns 25 milions d’euros i que els pressupostos públics i els ingressos de publicitat no podien seguir fent front a les necessitats de la CCMA amb la seva dimensió gegantina i també va dir que no sap si es mantindrà la plantilla l’any que ve.

El director va afegir que el model de continguts de la CCMA no està en qüestió però sí que ho està el model empresarial.

El Comitè va respondre-li que estem farts que la direcció qüestioni la plantilla, que és qui fa possible la producció dels continguts i que no permetrem que es menteixi a la ciutadania: si el model de continguts no està en qüestió hem de seguir produint aquests continguts internament ja que l’externalització només suposaria pagar el mateix o més però a productores en comptes del sou dels treballadors de TVC.

La visió del director de TVC se suma a fets ocorreguts ben just abans de les vacances, com el correu massiu enviat des de l’adreça electrònica del president del Consell de Govern de la CCMA amb les dades personals, salarials i els costos d’indemnització per acomiadament de tots els treballadors, excepte el director de TVC, el de la ràdio, el director d’estratègia i marca i el consell de Govern.

Unes dades que al nostre entendre demostren la mala gestió de les direccions successives inclosa l’actual i que han de resoldre immediatament deixant de pagar sous per feines que no es fan i situant la resta de sous irregulars dins de conveni.
És intolerable passar un dia més en aquesta situació quan es discuteix als treballadors la més mínima variable o dieta en aplicació del conveni.

Uns treballadors cosits a retallades a les que s’hi afegirà la supressió de la paga de Nadal, amb poca concreció encara de com s’aplicarà, i la pretensió d’ampliar la jornada laboral.

A més, aquest setembre hem sabut que l’empresa PWC és qui rebrà els 180.000 euros per fer el pla estratègic de la CCMA que inclourà una revisió profunda dels aspectes laborals.

Tot això passa mentre s’està preparant el Contracte Programa pels pròxims anys que ha de definir el futur model de la CCMA.

Els propers mesos seran decisius pel futur de TV3 i la CCMA i els treballadors hi hem d’intervenir activament. Per tractar sobre les mobilitzacions a emprendre en defensa dels nostres llocs de treball i del futur dels mitjans públics, el Comitè d’empresa us convoca a una assemblea general el dijous 27 de setembre a les 15.30 hores al garatge de mòbils.