Les darreres mesures dictades des del Consell de Govern de la CCMA acabant d’arrel amb productores i corresponsals d’informatius trenquen amb tota la tradició de Tv3 i amb els principis de la CCMA pel que fa a la projecció del conjunt del territori i de la informació de proximitat.

Aquestes decisions, executades sense cap consulta amb la representació dels treballadors, i sense cap consideració a l’opinió del Consell professional o del Consell de redacció, malmeten greument l’oferta informativa de TV3, que per llei ha de respondre al pluralisme territorial com a part de la cohesió social i cultural.

No s’entén que un Govern que abandera la reivindicació d’una Catalunya sobirana, dotada amb estructures d’estat, debiliti una eina de vertebració de la societat catalana, i prengui mesures que respondrien millor al pacte entre CiU i el PP, promotor de la contrareforma de la Llei de la CCMA fent-la més governamental, que a la nova situació política creada després de les eleccions del 25-N.

Però a més els arguments d’estalvi econòmic adduïts per la direcció de la CCMA no se sostenen. Ni la quantitat argumentada com a estalvi ni una altra que fos més gran justificarien el sacrifici d’un dels mandats de servei públic a que està obligada Tv3, com és la pèrdua d’implantació i de projecció de territoris catalans o de parla catalana on no hi ha treballadors de plantilla. I a on no només no serà fàcil arribar des de Sant Joan Despí o des de les delegacions de Girona, Lleida i Tarragona, sinó a on no es pot oferir bona informació sinó s’hi està arrelat.

Al costat d’això, la direcció de TV3 té pressupostat un ambiciós projecte de canvi als platós d’informatius, amb nous decorats i amb tecnologia digital, que en la primera fase avalua en un milió d’euros, i en les següents en prop de sis.

Davant d’aquest greuge comparatiu, no cap altra posició sensata que reclamar la paralització immediata d’aquests treballs, del tot secundaris respecte de la gravetat d’amputar l’aportació territorial des de Terres de l’Ebre, Perpinyà, Pirineu i Andorra.

I, de manera immediata, cal derogar immediatament la rescissió de serveis a les productores i corresponsals d’aquests territoris. Defensar-los és defensar-nos, perquè acabant amb els contractes temporals i mercantils s’eliminen obstacles legals per a una reducció de plantilla, mai desmentida per la direcció de la CCMA.

També demanem la intervenció del CAC davant d’aquesta mesura que afecta de ple el model de televisió pública catalana que deriva de la Llei de la CCMA.

Sant Joan Despí, 5 de març de 2013