El Sindicat de Periodistes de Catalunya va denunciar el 29 de maig passat l’agressió de què va ser objecte, el fotògraf Joan Puig, corresponsal a Tarragona d’El Periódico, per part d’algú que es va identificar “com el cap” d’un complex hípic al terme de Tarragona, a tocar d’Altafulla, propietat de Carles Ferrer, president de la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de Tarragona (FEHT). El comunicat íntegre es pot consultar a l’apartat de comunicats d’aquesta pàgina web.

L’SPC reclamava al dirigent empresarial en aquest comunicat fet públic arran dels fets, que es disculpés personalment i pública per aquest afer davant el company agredit. L’endemà d’aquesta nota, Ferrer va remetre un escrit al Sindicat en el qual condemnava rotundament l’acció i mostrava la seva voluntat que la justícia determinés les responsabilitats que considerés oportunes. El dirigent empresarial també ho va fer de manera personal amb el fotògraf agredit i l’SPC dóna per tancat aquest incident, però reitera la seva ferma voluntat de continuar denunciant tots i cadascun dels casos en els quals es limita el dret a la informació de la ciutadania. Aquest és un exemple més que avala la reivindicació de les organitzacions professionals i sindicals més representatives del sector per tal que es promulgui quan abans millor l’Estatut del Periodista Professional, actualment a tràmit al Congrés dels Diputats.