En defensa del dret a la informació de la ciutadania

Divendres 21 d’abril, un grup de fotògrafs que eren a l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat cobrint el ple que celebrava la corporació municipal, van ser desallotjats de la sala per efectius policials, la presència dels quals va ser reclamada per l’alcalde de la ciutat arran de la protesta d’un grup de joves que es van encadenar a la sala per mostrar el seu desacord amb un projecte urbanístic que es vol promoure a la localitat. El Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC) deplora aquesta actitud pel que suposa de vulneració del dret constitucional a la informació que té la ciutadania.

Més enllà de la polèmica urbanística a la localitat per aquest projecte, l’SPC considera que no es poden admetre actuacions per part de cap poder públic que suposin limitar un dret fonamental. Per nosaltres, l’incident avala un cop més la necessitat que el Congrés dels Diputats acceleri l’aprovació de l’Estatut del periodista professional (EPP), actualment a tràmit a la Comissió Constitucional, que ha de regular el dret d’accés a les fonts informatives.

Més concretament, l’SPC exigeix a les administracions que prenguin les mesures oportunes per evitar que els seus representants posin traves a la tasca dels professionals de la informació, que és la que garanteix el dret de la ciutadania a ser informada. El Sindicat mostra la seva solidaritat amb els companys que van ser desallotjats pels efectius policials i els ofereix el seu suport en aquelles accions que vulguin impulsar.

27 d’abril de 2006