Representants dels mitjans de comunicació, associacions i col•legis professionals, sindicats, empreses, productors, universitats i administració integren la mesa sectorial de mitjans de comunicació constituïda dijous passat a Barcelona.

La mesa neix amb la voluntat de trobar una resposta a la greu situació que travessen els mitjans públics i privats de Catalunya, el teixit industrial i els professionals que hi treballen.

Per començar a treballar es proposa mantenir l’espai de comunicació local i nacional; trobar fórmules fiscals i financeres per afavorir l’activitat empresarial; analitzar l’oferta universitària i les perspectives de futur del model de negoci dels mitjans de comunicació.

Durant la constitució de la mesa, el degà del Col•legi de Periodistes, Josep Maria Martí, va manifestar que “cal fer alguna cosa més enllà de lamentar-nos” perquè la situació del sector “ja no és només un problema econòmic, sinó que repercuteix també en la qualitat democràtica”.

La mesa, que es reunirà a principis de setembre, ha estat impulsada per la Plataforma en defensa dels mitjans de comunicació social, que es va presentar el desembre passat amb un manifest en el qual demanava al Govern una actuació per posar fre a la crisi en el sector.

La plataforma està formada pel Col•legi de Periodistes de Catalunya (CPC), el Col•legi Professional de l’Audiovisual de Catalunya (CPAC), CCOO, UGT, el Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC) i el Sindicat de la Imatge-UPIFC.