Dijous, 5 de novembre, i seguint la crida la Federació Internacional de Periodistes (FIP), a la què pertany l’SPC a través de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), es farà a Barcelona una concentració d’informadors i de treballadors dels mitjans de comunicació per fer arribar a la Generalitat les nostres peticions per afrontar la crisi que afecta el sector i que afecta la tasca professional i el dret a la informació de la ciutadania.

La convocatòria és unitària i la firmen el Col·legi de Periodistes, CC.OO., l’SPC, UGT i UPIFC-Sindicat de la Imatge. La concentració es farà a les 12 del migdia a la plaça de Sant Jaume. Una delegació demanarà ser rebuda per la Presidència de la Generalitat, i li lliurarà el manifest conjunt, donant peu a poder-li expressar les queixes i peticions del sector.

Com podreu llegir en el text del manifest són més de 1.500 els periodistes inscrits com a tals a les oficines d’atur de Catalunya i més de 400 les persones afectades aquest any per EROs, retallades de plantilles, reconversions i altres mesures.

Per això us convidem a participar en la concentració i mostrar el rebuig davant de tanta reestructuració que ha aprofitat la crisi per “fer neteja” laboral i professional. Els lemes de la jornada són prou il·lustratius: Dempeus pel periodisme: la nostra precarietat és la teva desinformació.

Barcelona, 2 de novembre del 2009